Pages

Tuesday, 25 March 2014

Tragedi belum berakhir #mh370

Dengan nama Allah, Perdana Menteri Malaysia telah mengumumkan bahawa pesawat MH370 menemui titik akhirnya di Lautan Hindi sebelah barat Perth, Australia. Tragedi yang berlaku sekaligus meragut 239 nyawa penumpang termasuk krew penerbangan. Al Fatihah buat mereka.




Kita selidik spekulasi dan kenyataan yang diluahkan oleh sahabat kita diluar sana. Segala keputusan berada di tangan kita. Tentukan dengan akal yang bijak. In shaa Allah.

MH 370 - TEORI KONSPIRASI DAN PENIPUAN DUNIA

(BOLEH BACA, TAPI JANGAN PERCAYA ADMIN YANG DANGKAL DAN LEMAH INI)

Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi ini tentang kehilangan MH 370 ? Cerita ini berlaku seperti ini:

Amerika sedang keluar dari Afghanistan, salah satu perintah dan kawalan sistem mereka (digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu ) telah dirampas oleh Taliban apabila konvoi pengangkutan Amerika telah bergerak turun dari salah satu bukit. Taliban menyerang hendap konvoi Amerika dan membunuh 2 kakitangan Amerika , merampas peralatan dan senjata, termasuk arahan dan sistem kawalan yang ditimbang kira-kira 20 tan dan dimasukkan ke dalam 6 peti. Ini berlaku kira-kira sebulan yang lalu pada Februari 2014.

Apa yang Taliban mahu ialah wang. Mereka mahu menjual sistem untuk Rusia atau China. Rusia terlalu sibuk di Ukraine. Orang China dahagakan teknologi sistem. Bayangkan jika China menguasai teknologi di belakang sistem perintah dan kawalan, semua Drone Amerika akan menjadi sia-sia . Memang orang China menghantar 8 saintis pertahanan untuk memeriksa sistem dan bersetuju untuk membayar berjuta-juta untuk itu.

Pada awal Mac 2014 , 8 saintis dengan 6 peti ,mereka menuju ke Malaysia, berfikir bahawa ia adalah cara terbaik untuk berselindung dan mengelak daripada dikesan. Kargo ini kemudian disimpan di kedutaan di bawah perlindungan diplomatik. Sementara itu, Amerika dengan bantuan perisikan Israel , dan bersama-sama mereka berazam untuk memintas dan menawan semula kargo ini.

Orang China kira bahawa ia akan selamat untuk mengangkutnya melalui pesawat awam untuk mengelakkan syak wasangka. Lagipun penerbangan terus dari KL ke Beijing hanya mengambil masa 4 jam setengah , dan Amerika tidak akan merampas atau memudaratkan awam itu. Jadi MH370 adalah syarikat penerbangan yang sempurna.

Terdapat 5 agen Amerika dan Israel di atas kapal yang sudah biasa dengan operasi Boeing. 2 " Iran " dengan pasport dicuri boleh di jadi juga antara mereka.

Apabila MH370 bersedia untuk meninggalkan ruang udara Malaysia dan ingin melaporkan ke ruang udara kawasan Vietnam, AWAC menyekat isyarat mereka, melumpuhkan sistem kawalan juruterbang dan bertukar kepada mod kawalan jauh. Itu adalah saat apabila pesawat yang tiba-tiba hilang altitud dari radar.

Bagaimana AWAC boleh melakukannya? Ingat kejadian 911? Selepas kejadian itu 911, semua pesawat Boeing ( dan mungkin semua Airbus ) dipasang dengan sistem kawalan jauh untuk menentang rampasan pengganas. Sejak itu semua Boeing boleh dikawal jauh oleh menara kawalan tanah. Sistem kawalan jauh sama digunakan untuk mengawal pesawat pengintip tanpa pemandu dan pesawat .

5 agen Amerika / Israel selepas itu lagi mengambil alih kapal terbang, mematikan transponder dan sistem komunikasi yang lain, dan terbang ke arah barat . Mereka tidak berani terbang ke timur Filipina atau Guam kerana Laut China Selatan ruang udaranya telah diawasii oleh radar pengawasan China dan satelit.

Radar tentera Malaysia, Thailand dan India sebenarnya mengesan pesawat yang tidak dikenali tetapi tidak bertindak balas secara profesional.

Pesawat itu terbang ke atas Sumatera Utara, Anambas , India Selatan dan kemudian mendarat di Maldives ( beberapa penduduk kampung menyaksikan pendaratan pesawat ), minyak diisi dan meneruskan penerbangannya ke Diego Garcia, Pangkalan Udara Amerika di tengah-tengah Lautan Hindi. Kargo dan kotak hitam telah dikeluarkan. Penumpang telah disenyapkan melalui cara semula jadi, kekurangan oksigen. Mereka percaya hanya orang mati tidak akan bercakap.MH370 dengan penumpang yang mati telah dibawa ke udara sekali lagi melalui kawalan jauh dan merempuh Selatan Lautan Hindi, menjadikannya teori untuk mempercayai bahawa pesawat akhirnya kehabisan bahan api dan terhempas.

Amerika telah melakukan persembahan yang terbaik. Pertama mengalihkan semua perhatian dan usaha pencarian di Laut China Selatan manakala pesawat membuat gerakan mereka ke Lautan Hindi. Kemudian mereka keluar dengan beberapa kenyataan yang bercanggah dan bukti untuk mengelirukan dunia. Australia adalah pelakon bersama.

Usaha yang dilakukan oleh China, dari segi bilangan pesawat, kapal dan satelit , usaha pencarian yang pertama di Laut China Selatan,
setelah itu di Selat Melaka dan Lautan Hindi tidak pernah berlaku sebelum ini. Ini menunjukkan bahawa China amat mengambil berat tentang #MH370 , bukan kerana banyaknya penumpang awam China, tetapi kargonya yang bernilai tinggi dan 8 orang saintis pertahanan utamanya.

Jangan percaya cerita ? Saya tidak mengharapkan anda untuk percaya tetapi mari kita tunggu dan lihat bagaimana episod memperkenalkan skrip dan pelakonnya .

Ingat, BACA BOLEH, PERCAYA JANGAN. INI SEKADAR ANALISIS LEMAH DARIPADA ADMIN.


sumber: https://www.facebook.com/Pendedahan Konspirasi & Penipuan Dunia





Seterusnya kita lihat kiriman dari wall 'Otai Reformasi'

Jangan percaya bulat-bulat.Bacalah kenyataan dari Muhammad Fairuz Hamid ,adik ipar pasangan mangsa MH370 ,Razahan Raz & Norli Akmar Hamid | :

Minta maaf pd semua. Doa dan prhatian dri anda smua amat kami hrgai..bagi kami ini masih blum penamatnya. Kami tak terus terima bulat2 dengan berita terbaru ini. Ya, mungkin jejak terakhir pesawat MH370 adalah di "situ"..di "sini"..Namun, kami belum menerima berita mengatakan semua penumpang dan krew telah terkorban. Sekarang ini, ia terus menjadi andaian bahawa "semua krew dah penumpang terkorban". Pencarian masih belum berakhir dan bagi kami kenyataan ini sangat melukakan hati kami semua yg terlibat. Kami menerima ucapan takziah daripada semua pihak, tapi kami masih tidak putus asa hingga sekarang. Kami hanya tunggu jawapan yg betul2 muktamad, dan bagi kami hanya Allah S.W.T yg mampu memberikan jawapan tersebut. Dan setelah jawapan muktamad tersebut diperolehi, baru kami akan terima dengan pasrah. Kami redha dengan ketentuanNya.

Sekarang, kami akan terus berdoa dan tidak akan berputus asa. Masih ada perkara yg perlu kami tekankan disini :

1) Kotak Hitam (black box) - Tidak dijumpai
2) Bangkai pesawat - Tidak dijumpai
3) Perkara yg disahkan banyak kali "Pesawat dikesan di Lautan Hindi" "Pesawat dikesan di LCS" "Pesawat di Lautan Andaman" dll..
4) Perkara yg menjadi spekulasi byk kali - "pesawat ditembak jatuh" "pesawat terhempas" "pesawat meletup diudara" "pesawat dihijack dan disorok"
5) Negara itu kata jumpa di sini, negara itu jumpa disana. Last sekali berita ini yg keluar.

Persoalannya sekarang, apa sebenarnya yg dah jadi? Dan kenapa perlu PM umumkan kesedihan itu terlalu awal? Beliau sudah ditekan oleh pihak negara yg mmpunyai kuasa lebih besar? Barangkali untuk tutup rahsia sebelum ia mula terbongkar? Mereka mungkin dah lama tahu dari hari pertama tentang rahsia ini, tetapi kita sebagai org biasa terus disajikan dengan "drama" dan "sendiwara". Dan akhirnya "emosi" kami terus menjadi santapan mereka.

Saya menulis ini bagi pihak keluarga saya, kerana ini yg terbuku dalam hati mereka ketika semua sedang bersedih dan cuba menerima Qada' dan Qadar Ilahi. Hanya satu jawapan saja yg boleh diterima, tetapi jawapan itu sedang dinafikan ketika ini. Ini sebenarnya yg kami tidak boleh terima. Sekian.


sumber: https://www.facebook.com/pages/Otai-Reformasi


Lihat lagi, tanggapan seterusnya ialah pesawat tidaklah dirampas atau diserang tetapi terlibat dengan kemalangan.



-Siapa Kapten Zaharie dari pandangan juruterbang berpengalaman luar..
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U.

Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie.

Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri.
Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit.

Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik mendengar berita pesawat itu berpatah balik ke arah Selat Melaka dari Laut China Selatan, dia terus memeriksa peta dan mendapati MH370 mungkin menuju lapangan terbang terdakat di Pulau Langkawi selepas berlaku masalah seperti kebakaran dalam kokpit.

"Kunci utama di sini adalah pusingan kiri dibuat pesawat itu. Juruterbang (Kapten Zaharie Ahmad Shah) adalah kapten yang sangat berpengalaman dengan lebih 18,000 jam penerbangan. Mungkin juruterbang lebih muda yang ditemu ramah (agensi berita) CNN tidak sedar mengenai pusingan kiri.

"Kami juruterbang lama dilatih untuk sentiasa tahu di mana lapangan terbang paling dekat ketika terbang untuk perlindungan selamat jika kecemasan."

Menurut Goodfellow lagi, apabila melihat pusingan kiri dibuat oleh pesawat MH370 dan menuju terus ke arah bertentangan, nalurinya memberitahu juruterbang itu mungkin mahu menuju ke lapangan terbang terdekat.

"(Zaharie) sebenarnya mengambil laluan terus di atas laut ke Pulau Langkawi yang tidak mempunyai banyak halangan. Dia tidak kembali ke Kuala Lumpur kerana dia tahu (laluan itu) merentasi gunung (Banjaran Titiwangsa) setinggi 8,000 kaki.

Dia tahu laluan ke Langkawi lebih mudah dan jaraknya lebih dekat."
Goodfellow percaya Zaharie mengambil tindakan betul pada ketika mereka mungkin menghadapi masalah serius yang mendorong kepada tindakan pusingan U untuk menuju ke lapangan terbang terdekat di Pulau Langkawi.

Katanya, terputusnya komunikasi (ACARS) termasuk kesan radar adalah munasabah jika berlaku kebakaran di dalam kokpit.
"Melihat masa kejadian, mungkin berlaku kepanasan melampau pada salah satu tayar hadapan dan ia pecah sebaik pesawat berlepas dan terbakar perlahan-lahan.

"Ya, ini boleh berlaku dengan tayar yang kurang angin. Ingat ini pesawat berat, (dan insiden berlaku) pada malam yang panas dan landasan yang panjang."

Katanya, ada insiden di Nigeria pada 1991 melibatkan Douglas DC-8 yang tayarnya terbakar semasa berlepas menyebabkan asap tebal melemaskan kru dan penumpang.

Katanya, juruterbang memang ada akses kepada topeng oksigen tetapi ia tidak boleh digunakan semasa kebakaran.
Sebaliknya, kebanyakan juruterbang ada penutup muka dengan penapis asap tetapi ia hanya boleh bertahan beberapa minit sahaja.

"Apa yang berlaku adalah (kedua-dua juruterbang) lemas akibat asap dan pengsan, menyebabkan pesawat itu terus terbang menggunakan aplikasi sistem autopilot sehingga sama ada kehabisan minyak atau kebakaran memusnahkan papan kawalan dalam kokpit."

Jika itu benar, kata Goodfellow, Zaharie adalah wira yang bertarung situasi mustahil untuk cuba membawa pesawat itu ke Pulau Langkawi.
"Tiada was-was lagi dalam fikiran saya, itulah sebab mengapa pesawat itu berpusing dan mengambil laluan lurus."

Jika berlaku rampasan atau sabotaj, katanya, ia tidak akan sengaja pusing ke sebelah kiri dan menuju ke arah Pulau Langkawi.
Goodfellow mengakhiri tulisannya dengan kata-kata: "Juruterbang bijak. Cuma tidak mempunyai masa mencukupi."

Tidak mustahil konspirasi, kemalangan dan kebarangkalian pesawat dirampas atau sabotaj itu boleh berlaku. Semua atas ketentuan Allah dan kita sebagai manusia diberi akal untuk mencari jawapan yang telah lama Allah tinggalkan di muka bumi ini. Wallahualam..segalanya dengan izin Allah akan terjawab apabila bangkai dan kotak hitam pesawat ditemui. 

No comments:

Post a Comment